El ministre de Cultura, Ernest Urtasun; la directora general del Llibre, del Còmic i de la Lectura del Ministeri de Cultura, María José Gálvez; i la presidenta de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), María José García, han entregat els premis de la XXV Campanya d’Animació a la Lectura María Moliner, en la qual ha sigut distingida la Xarxa Municipal de Biblioteques de Llíria.
L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde Paco Gorrea, la regidora de la Xarxa Reme Tordera, i representants del personal de la Biblioteca de Llíria.
El municipi edetà ha sigut reconegut com un dels deu millors projectes de tota Espanya, d’entre les 562 propostes presentades. En concret, ha sigut el projecte ‘La participació crea biblioteca i comunitat’, amb el qual s’ha aconseguit implicar de manera activa a les seues persones usuàries amb activitats com a clubs de lectura fàcil, un escape room contra la desinformació o programes d’alfabetització lingüística.
Per esta distinció, Llíria rep un premi especial de 10.000 euros, que seran destinats principalment a la compra de llibres i publicacions periòdiques per a la biblioteca municipal.
El Ministeri de Cultura, en col·laboració amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), convoca anualment la Campanya d’Animació a la Lectura María Moliner, per a premiar projectes d’animació a la lectura, amb especial atenció a aquells que promouen la igualtat d’oportunitats en l’accés al llibre i la lectura, als sectors més desfavorits socialment, així com a la població amb discapacitat, adults majors, persones malaltes, i també les accions per a l’alfabetització digital i aquelles que incentiven la convivència social i intergeneracional.




