L‘edil de Mobilitat Sostenible de Llíria, Paco García, ha informat que el Parc de Sant Vicent “ja compta amb un nou carril per a vianants i ciclistes, que servirà de camí natural i paisatgístic al voltant d’este entorn verd”.
La nova infraestructura anellarà el perímetre de l’espai natural i dotarà d’un nou servici a les persones usuàries d’este lloc verd i d’oci.
La inversió de 260.000 euros, ha apuntat García, “s’emmarca dins d’una subvenció rebuda per la Diputació de València a través del Pla Reacciona, on l’objectiu principal és ampliar la xarxa verda ciclista i els accessos, tant al parc com les urbanitzacions, generant nous espais de mobilitat sostenible i afavorint la dinamització d’activitats com l’oci esportiu”.
La via té prop d’1 quilòmetre de longitud, 3 metres d’amplària i compta amb la plantació de 100 nous arbres que la flanquegen.
Per al regidor de Mobilitat Sostenible, “el Parc de Sant Vicent guanya un nou servici que permetrà fomentar l’ús de la bicicleta, satisfent la demanda creixent d’este tipus de vies per a un ús lúdic, d’oci saludable i mobilitat diària en plena naturalesa”.
La iniciativa té un caràcter eminentment interurbà i contribuirà a “vertebrar els nuclis de les urbanitzacions de Llíria a l’entorn de Sant Vicent, avançant cap a un patró de mobilitat més equilibrat, promovent un model més sostenible i saludable a través de l’increment dels desplaçaments amb bicicleta i a peu”.
