ELLES DONES PUBLICA EL TERCER NÚMERO DE
LA REVISTA “ÁMBAR”
L’associació Elles Dones va presentar ahir divendres un nou número d’Ámbar” una revista en format paper que anualment recull les activitats de l’associació.
Per a la portada d’aquest número s’ha escollit una foto de l’església de la Sang, coincidint amb la celebració el 2019 del centenari de la seua declaració com a Monument Nacional. La foto és de 1960, el fotògraf José León i pertany al fons documental José Durán.
Amb aquest número repassen les activitats de l’associació des de novembre de 2018 fins a desembre de 2019: projecció de pel·lícules (Las mujeres de la NASA, La buena esposa) i del documental MAESTRA; actes contra la violència de gènere; manifestació del dia de la dona; concentració d’emergència feminista; participació en les activitats de l’Agenda Municipal d’Igualtat, presentació de la revista anterior i activitat solidària a benefici de l’ONG MAMÁS EN ACCIÓN; commemoració del 8 de març amb l’homenatge a Maria Ribas Serrano; celebració del sisè aniversari de l’associació amb el reconeixement a les directores i compositores Vivian Gutiérrez Abreu, Empar Llàcer Sanchis, Natalia Montañés Bori, Verónica Amaya Escrig, Maria Faubel Portolés, Verónica Gómez Faubel i Raquel Sánchez Martínez; i l’activitat més lúdica de l’any, el tast de vins.
Com és habitual, en aquest número de la revista s’han publicat els textos que es van llegir el passat 14 de juny, en la tercera edició de “Vivències en veu pròpia” un passeig que, per tercer any consecutiu, organitza Elles Dones, des de la Plaça Major fins a Santa Bàrbara. En aquesta ocasió els textos van ser escrits per Lluís Pérez Tordera, Encarna Navarrete, Pablo Romero i Pilar Veses, així como la lectura d’una reflexió de Roy Galán. Una activitat que mai defrauda perquè té un encant especial, sobretot al juny i a la posta de sol, acompanyades per la música d’alguns dels components dels “Últims Romàntics”.
En aquest número també s’han fet ressó dels èxits de l’esport femení a Llíria, i, com a novetat, publiquen ressenyes de llibres, una col·laboració de Maria Doménech i una altra de la associació Nueva Vida de Llíria.
Per a completar el dia s’ha presentat la Fundació “VICENTE FERRER” que porta 50 anys treballant a l’Índia amb l’objectiu de posar fi a la pobresa, protegir el planeta y promoure la pau i la prosperitat per a totes i tots.
Per explicar que és la Fundació Vicente Ferrer i les activitats que duen a terme per aconseguir els seus objectius, ha estat LUZ LLOPIS, responsable de l’àrea d’iniciatives solidàries, empreses i particulars de la Fundació, a qui li han fet entrega del donatiu que tots els anys ELLES DONES atorga a una ONG.