Miguel Alcocer: A Betlem per Egipte en ple agost

Hi ha alguna cosa més fora de temporada que vore un betlem en agost?. No obstant això, els mestres betlemistes és el que fan al mes més calorós de l’estiu: Crear els betlems perquè a principis de desembre estiga tot preparat per muntar les seues obres d’art. I això és el que fa el nostre mestre betlemista de Llíria: Miguel Alcocer a la sala superior del Tanatori, on té el seu taller. La Veu de Llíria es cola per vore com es preparen estes obres d’art nadalenques.

Una sala enorme plena de naixements, figures de fang, esbossos, fotocòpies, càlculs, maquetes, plastilina, silicones… i molta il·lusió: “Sempre des de xiquet m’han encantat fer betlems, però va ser en 1990 quan vaig descobrir una forma diferent de fer betlems per mitjà de diorames, i me’n vaig introduir en l’Associació betlemista de València”.

Des de llavors, Miquel Alcocer passa els mesos d’estiu al Taller perquè tot estiga enllestit per quan arribe Nadal “Pose el betlem del Remei que és fixe, a l’Assumpció i el de l’Ajuntament de Llíria i també un a l’associació de betlemistes a València”.

Unes sales que ja se li queden xicotetes pels 7 metros de front i 21 m2 de betlem que està preparant per enguany. I és que este any se li ha ocorregut una nova escena: La Fugida a Egipte de Sant Josep i la Verge Maria

“Primer recopile informació, faig càlculs de mesures, i cree la idea”. Després comença una de les parts que més disfruta Miguel: el modelat de les figures. Primer en plastilina i després fa els moldes amb silicona, i la buida en espuma de poliuretà per llevar pes a les construccions.

Una vegada fet l’esquelet, cal pintar (policromia) i “empolsegar de sorra de platja per donar-li l’efecte de la textura que tenen les figures reals a Abu Simbel” ens explica este mestre betlemista meticulós i perfeccionista que ha creat a Nefertari i altres 18 figures de més d’un metre d’alçada, basades en documents històrics per a tres tombes que formen el nou diorama.

Unes figures que poden acabar en el Museu de Mollina, de la Fundació Díaz Caballero: “Fa unes setmanes vingué un home que té un museu de més de 5.000 metres quadrats amb els millor Betlemistes del món, i es quedà encantat, i vol posar estes figures al seu Museu” ens conta orgullós de què es reconega el seu treball.

Crec que la gent no sap el treball que porta un betlem. Pensa que és comprar les figueretes i ja està” ens comenta a la sala de treball. Però la realitat és altra “El betlem és un puzle. Porte 7 mesos treballant, però el més fort sempre és a juiol i l’agost per poder muntar-lo a principi de desembre” n’explica Miguel amb l’única ajuda d’un ventilador per passar les caloroses vesprades d’estiu al taller. Tot perquè podem gaudir de les seues obres d’art este Nadal.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here